Poradnik pracodawcy: Jak stworzyć dobry opis stanowiska
Aby w ogóle myśleć o znalezieniu odpowiedniego kandydata, należy przygotować dobry opis stanowiska pracy. To początek tworzenia oferty. O czym pamiętać, tworząc opis stanowiska pracy? Jakie informacje w nim zawrzeć, aby zwiększyć szanse na to, że uda się znaleźć odpowiedniego pracownika?
Określenie zakresu obowiązków, a także stawianych wymagań
W każdym ogłoszeniu o pracę musi znaleźć się nazwa stanowiska. To jednak nie wystarczy. Nie można zapomnieć o bardzo szczegółowym opisie obowiązków, które będą nałożone na zatrudnioną osobę. Specjaliści zalecają, aby podzielić je na kilka obszarów. Warto wskazać obowiązki wykonywane codziennie, raz na jakiś czas, a także takie, które wprawdzie zdarzają się, ale są bardzo rzadkie. Zaleca się również, aby spisać je w kolejności od tych najbardziej istotnych. Pokazuje to potencjalnym kandydatom, czego mogą spodziewać się, jeśli zdecydują się podjąć zatrudnienie w danej firmie.
Struktura organizacyjna firmy
Tym, czego nie może zabraknąć w opisie firmy są również informacje dotyczące struktury organizacyjnej. Warto zadbać o to, aby w opisie znalazły się informacje na temat zespołu, do którego dołączy nowy pracownik, a także kilka słów o kierownictwie. Informacje na temat struktury organizacyjnej sprawiają, że pracownik może poznać firmę bliżej jeszcze zanim zdecyduje się podjąć w niej pracę.
Kwalifikacje
Trudno wyobrazić sobie opis stanowiska pracy bez określenia najważniejszych kwalifikacji, które musi posiadać przyszły pracownik. Oferta tylko wtedy przykuję uwagę najlepszych, jeśli jasno zostaną w niej określone kryteria, jakie trzeba spełnić, aby w ogóle myśleć o tym, że zostanie się zatrudnionym. I tak uwzględnić trzeba:-wymagane doświadczenie;-wymagane doświadczenie;-wymagane umiejętności twarde;-oczekiwane umiejętności miękkie.Dzięki temu potencjalni kandydaci mogą szybko ocenić, czy są zgodni z profilem idealnego kandydata, jakiego poszukuje pracodawca. To nie tylko sposób na to, aby skłonić tych najlepszych do złożenia aplikacji, ale również na to, aby uniknąć tysiąca CV od tych kandydatów, którzy nawet w najmniejszym stopniu nie przystają do naszych oczekiwań.
Warunki pracy
Opis stanowiska pracy musi zawierać dokładny opis warunków zatrudnienia. To dla potencjalnych kandydatów niezwykle istotne informacje, których nie należy pominąć. Zaczynamy przede wszystkim od tego, czy praca wykonywana jest w siedzibie firmy, czy też zdalnie. Potencjalnego kandydata z pewnością zainteresują również informacje dotyczące:-wymiaru zatrudnienia;-umowy, na podstawie których ma wykonywać swoje obowiązki;-godzin pracy;-dodatkowych benefitów.
Warto pokusić się również o zamieszczenie informacji o wynagrodzeniu, które chcemy zaoferować pracownikowi.Solidnie przygotowany opis stanowiska pracy to pierwszy krok do znalezienia najlepszego kandydata. Ogłoszenia zawierające krótki, lakoniczny opis przez wiele osób poszukujących pracy w ogóle nie są brane pod uwagę. A to oznacza, że cały proces poszukiwania kandydata może się znacznie przedłużyć.