
Pokolenie millennials: jak je rekrutować?
Osoby urodzone między 1980 a 1995 rokiem to tak zwane pokolenie Millennials. Charakteryzuje się je jako osoby bardzo pewne siebie, przedsiębiorcze, doskonale radzące sobie z Internetem, wymagające. Okazuje się, że są to doskonali, a jednocześnie bardzo wymagający pracownicy. Pojawia się w związku z tym pytanie jak prowadzić rekrutację wśród Millennialsów, aby była ona skuteczna i doprowadziła do zatrudnienia odpowiedniego pracownika.
Cechy charakterystyczne Millennialsów
Przeprowadzone badania wskazują, że blisko połowa osób z tego pokolenia wykonuje pracę, która nie jest związana z ukończonym kierunkiem studiów, a więc z posiadanym wykształceniem. Jednocześnie są to osoby, które mają precyzyjną wizję swojej kariery zawodowej. Na ogół doskonale wiedzą czego chcą i uparcie dążą do osiągnięcia wyznaczonego sobie celu. Tym, co cenią są elastyczne godziny pracy i brak ograniczeń. Do czynników, które świadczą dla nich o osiągnięciu sukcesu zawodowego zaliczają:-wysokie zarobki;-osiągnięcia na polu zawodowym;-wykonywanie pracy, która ma dla nich duże znaczenie.Cenią pracę, która wiąże się z wysoką odpowiedzialnością, a także taką, w której mogą wyrażać siebie. Plusem tej grupy pracowników jest doskonałe radzenie sobie z Internetem i nowoczesnymi technologiami. Za wady uznaje się natomiast trudność w przyjmowaniu krytyki, trudności komunikacyjne, a także brak cierpliwości w wykonywaniu kolejnych zadań.
Co im zaproponować?
Osoby zaliczane do tego pokolenia bardzo cenią możliwość samorozwoju. Chcą mieć poczucie, że cały czas posuwają się do przodu. W związku z tym chętnie wezmą udział w rekrutacji, jeśli wiedzą, że potencjalny pracodawca będzie w stanie zagwarantować im coaching, szkolenia czy mentoring. Nie można pomijać również kwestii dobrego zarobku – Millennialsi chcą naprawdę godnie zarabiać. Podczas rekrutacji należy im pokazać, że nasza firma jest miejscem, w którym duży nacisk kładzie się na wzajemny szacunek. Atmosfera w pracy ma dla nich bowiem również bardzo duże znaczenie.
Wartości w organizacji
Bardzo ważne jest, aby w procesie rekrutacji Millennialsów wskazywać na wartości, jakie ważne są dla naszej organizacji. I tak warto podkreślić:-elastyczne godziny pracy;-możliwość pracy zdalnej – nawet jeśli zapewniamy ją tylko w części;-dostęp do darmowych szkoleń;-możliwość uzyskania dofinansowania do szkoleń i studiów podyplomowych;-wszystkie formy integracji, które mają miejsce w firmie.Osoba z pokolenia Millennialsów nie zgodzi się na pracę, w której nie dba się o relacje międzyludzkie, a rozwój pracownika jest w pełni zrzucony wyłącznie na niego.Rekrutacja Millennialsów nie należy do najprostszych. Jest to bowiem pokolenie bardzo świadome siebie, swojej wartości, ale również swoich oczekiwań. Przed potencjalnym pracodawcą stawiają bardzo duże wymagania. Dlatego podczas rekrutacji trzeba skoncentrować się nie tylko na poznaniu kandydata i jego kwalifikacji, ale również na zaprezentowaniu firmy w jak najlepszym świetle. Nasze wskazówki pozwolą na skuteczne prowadzenie rekrutacji wśród Millennialsów.